From 469d3b58c1becb840de6a41ab6064bff04ebb8e4 Mon Sep 17 00:00:00 2001
From: Julien Schmidt <js@stusta.net>
Date: Mon, 6 May 2019 02:15:40 +0200
Subject: [PATCH] add supportmail.en

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 content/support.en.md             |  2 +-
 content/support/supportmail.de.md | 11 +++++----
 content/support/supportmail.en.md | 37 +++++++++++++++++++++++++++++++
 3 files changed, 43 insertions(+), 7 deletions(-)
 create mode 100644 content/support/supportmail.en.md

diff --git a/content/support.en.md b/content/support.en.md
index 5770bb7..d970bea 100644
--- a/content/support.en.md
+++ b/content/support.en.md
@@ -48,4 +48,4 @@ Yes, of course! We're always pleased about interested people. See the [informati
 
 
 ## Other Problems
-If you can't find your problem on the list here, you can also send a [mail to support]({{< ref "/support/supportmail.en.md" >}}) or contact one of our network administrators personally. A list can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf "Liste der Administratoren") (only accessible within StuSta), and lists with the current network admins are displayed in every StuSta house.
+If you can't find your problem on the list here, you can also send a [mail to the support]({{< ref "/support/supportmail.en.md" >}}) or contact one of our network administrators personally. A list can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf "Liste der Administratoren") (only accessible within StuSta), and lists with the current network admins are displayed in every StuSta house.
diff --git a/content/support/supportmail.de.md b/content/support/supportmail.de.md
index 725e84e..04ac0c2 100644
--- a/content/support/supportmail.de.md
+++ b/content/support/supportmail.de.md
@@ -1,25 +1,24 @@
  ---
 title: Support-Mail Anleitung
 header: Support-Mail Anleitung
-description: Anleitung was in eine Support-Mail sollte.
+description: Support-Mail Anleitung
 type: page
 color: none
 headerImage: headers/keyboard.jpg
 ---
 
 ## Problem
-
 Du hast ein Problem mit deinem Internetanschluss und die Anleitungen auf diesen Support-Seiten haben das Problem nicht gelöst.
 
 ## Lösung
 
-Die erste Anlaufstelle bei Internetproblemen sind die Netzwerk deines Hauses.
+Die erste Anlaufstelle bei Internetproblemen sind die Netzwerkadmins deines Hauses.
 
-Sie wurden gewählt um den Bewohnern bei dieser Art von Problemen zu helfen und zu unterstützen. Du musst kein Mitglied beim Stustanet sein, um von uns Support zu bekommen.
+Sie wurden gewählt um den Bewohnern bei dieser Art von Problemen zu helfen und zu unterstützen. Du musst kein Mitglied beim StuStaNet sein, um von uns Support zu bekommen.
 
-Probleme mit dem PC oder Internetanschluss sind oftmals sehr viel schneller vor Ort zu lösen und solltest du zuerst einen Netzwerkadmin fragen, bevor du an die Support-Mailinglist schreibst.
+Probleme mit dem PC oder Internetanschluss sind oftmals sehr viel schneller vor Ort zu lösen und solltest du zuerst einen Netzwerkadmin fragen, bevor du eine Supportmail schreibst.
 
-Eine Liste der aktuellen Netzwerkadmins findest du [hier](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf). Diese Seite ist aus Datenschutzgründen nur von dem Stustanet-Anschluss zu erreichen. Diese Liste sollte aber auch in deinem Haus aushängen.
+Eine Liste der aktuellen Netzwerkadmins findest du [hier](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf) (aus Datenschutzgründen nur aus dem StuStaNet erreichbar). Diese Liste sollte auch in deinem Haus aushängen.
 
 Solltest du damit keinen Erfolg haben, dann kannst du auch an unsere Mailingliste schreiben.
 
diff --git a/content/support/supportmail.en.md b/content/support/supportmail.en.md
new file mode 100644
index 0000000..665fd29
--- /dev/null
+++ b/content/support/supportmail.en.md
@@ -0,0 +1,37 @@
+ ---
+title: Support Mail HowTo
+header: Support Mail HowTo
+description: Support Email HowTo
+type: page
+color: none
+headerImage: headers/keyboard.jpg
+---
+
+## Problem
+You have a problem with your Internet connection and the instructions on the support pages have not solved the problem.
+
+## Solution
+The first address for support with your Internet problems are the network admins in your house.
+
+They were elected to help and support the residents with these types of problems. You don't have to be a member of the StuStaNet to get support from us.
+
+Problems with your PC or Internet connection can often be solved much faster in-person. You should first ask a network administrator for help before writing a support mail.
+
+A list of current network admins can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf) (only accessible from within the StuStaNet for privacy reasons). This list should also be posted in your house.
+
+If the problem persists, please send an email to the support mailinglist.
+
+***
+
+In order to solve the problem for you as fast as possible and to save us a lot of work, please attach the following information to your support email:
+
+* Name:
+* Room number:
+* House:
+* StuStaNet membership / membership fee paid:
+* Router from StuStaNet/other router/no router:
+* Visited [selftest.stustanet.de](http://selftest.stustanet.de)? Pleas attach the log:
+
+For a quick solution to the problem, please include relevant information about your problem or setup.
+
+You can reach us at [admins[at]stustanet.de](https://stustanet.de/mail/admins?body=Name%3A%0ARoom%20number%3A%0AHouse%3A%0AStuStaNet%20membership%20%2F%20membership%20fee%20paid%3A%0ARouter%20from%20StuStaNet%2Fother%20router%2Fno%20router%3A%0AVisited%20selftest.stustanet.de%3F%20Pleas%20attach%20the%20log%3A).
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