Skip to content
Snippets Groups Projects
Commit 469d3b58 authored by Julien Schmidt's avatar Julien Schmidt
Browse files

add supportmail.en

parent 7fd200ad
No related branches found
No related tags found
No related merge requests found
......@@ -48,4 +48,4 @@ Yes, of course! We're always pleased about interested people. See the [informati
## Other Problems
If you can't find your problem on the list here, you can also send a [mail to support]({{< ref "/support/supportmail.en.md" >}}) or contact one of our network administrators personally. A list can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf "Liste der Administratoren") (only accessible within StuSta), and lists with the current network admins are displayed in every StuSta house.
If you can't find your problem on the list here, you can also send a [mail to the support]({{< ref "/support/supportmail.en.md" >}}) or contact one of our network administrators personally. A list can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf "Liste der Administratoren") (only accessible within StuSta), and lists with the current network admins are displayed in every StuSta house.
---
title: Support-Mail Anleitung
header: Support-Mail Anleitung
description: Anleitung was in eine Support-Mail sollte.
description: Support-Mail Anleitung
type: page
color: none
headerImage: headers/keyboard.jpg
---
## Problem
Du hast ein Problem mit deinem Internetanschluss und die Anleitungen auf diesen Support-Seiten haben das Problem nicht gelöst.
## Lösung
Die erste Anlaufstelle bei Internetproblemen sind die Netzwerk deines Hauses.
Die erste Anlaufstelle bei Internetproblemen sind die Netzwerkadmins deines Hauses.
Sie wurden gewählt um den Bewohnern bei dieser Art von Problemen zu helfen und zu unterstützen. Du musst kein Mitglied beim Stustanet sein, um von uns Support zu bekommen.
Sie wurden gewählt um den Bewohnern bei dieser Art von Problemen zu helfen und zu unterstützen. Du musst kein Mitglied beim StuStaNet sein, um von uns Support zu bekommen.
Probleme mit dem PC oder Internetanschluss sind oftmals sehr viel schneller vor Ort zu lösen und solltest du zuerst einen Netzwerkadmin fragen, bevor du an die Support-Mailinglist schreibst.
Probleme mit dem PC oder Internetanschluss sind oftmals sehr viel schneller vor Ort zu lösen und solltest du zuerst einen Netzwerkadmin fragen, bevor du eine Supportmail schreibst.
Eine Liste der aktuellen Netzwerkadmins findest du [hier](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf). Diese Seite ist aus Datenschutzgründen nur von dem Stustanet-Anschluss zu erreichen. Diese Liste sollte aber auch in deinem Haus aushängen.
Eine Liste der aktuellen Netzwerkadmins findest du [hier](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf) (aus Datenschutzgründen nur aus dem StuStaNet erreichbar). Diese Liste sollte auch in deinem Haus aushängen.
Solltest du damit keinen Erfolg haben, dann kannst du auch an unsere Mailingliste schreiben.
......
---
title: Support Mail HowTo
header: Support Mail HowTo
description: Support Email HowTo
type: page
color: none
headerImage: headers/keyboard.jpg
---
## Problem
You have a problem with your Internet connection and the instructions on the support pages have not solved the problem.
## Solution
The first address for support with your Internet problems are the network admins in your house.
They were elected to help and support the residents with these types of problems. You don't have to be a member of the StuStaNet to get support from us.
Problems with your PC or Internet connection can often be solved much faster in-person. You should first ask a network administrator for help before writing a support mail.
A list of current network admins can be found [here](https://dokumente.stusta.de/adminliste/adminliste.pdf) (only accessible from within the StuStaNet for privacy reasons). This list should also be posted in your house.
If the problem persists, please send an email to the support mailinglist.
***
In order to solve the problem for you as fast as possible and to save us a lot of work, please attach the following information to your support email:
* Name:
* Room number:
* House:
* StuStaNet membership / membership fee paid:
* Router from StuStaNet/other router/no router:
* Visited [selftest.stustanet.de](http://selftest.stustanet.de)? Pleas attach the log:
For a quick solution to the problem, please include relevant information about your problem or setup.
You can reach us at [admins[at]stustanet.de](https://stustanet.de/mail/admins?body=Name%3A%0ARoom%20number%3A%0AHouse%3A%0AStuStaNet%20membership%20%2F%20membership%20fee%20paid%3A%0ARouter%20from%20StuStaNet%2Fother%20router%2Fno%20router%3A%0AVisited%20selftest.stustanet.de%3F%20Pleas%20attach%20the%20log%3A).
0% Loading or .
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or to comment